دانشگاه مردم اولین سلسله گفتارهای علمی خود برای عموم را تقدیم می کند

آموزش و دین

نسل جوان و تجربه اسلامی کردن نظام آموزشی در ایران

در این مجموعه گفتار، دکتر پیوندی طی چهار گفتار کوتاه ابتدا نگاهی تاریخی به رابطه پر تنش آموزش و دین در سده اخیر دارد و سپس به روند اسلامی کردن نظام آموزشی پس از انقلاب بطور عام و آموزش عالی و علوم انسانی بطور خاص می پردازد. آنگاه در آخرین گفتار ضمن اشاره به اینکه هر نظام آموزشی دارای نوعی نگاه وجهان بینی است که تربیت انسان آیده آل جامعه مورد نظر نهاد های رسمی و قدرت را مد نظر دارد، در پی نشان دادن کیستی انسان ایده ال نظام آموزشی ایران و نتایج عملی آن است.

آیا این تصویر برای شما آشناست؟ آیا خود شما یا یکی از اعضای خانواده شما فضای مشابه آموزشی را تجربه کرده اید؟ آموزش و تربیت در این فضا تا چه حد بر شکل گیری طرز تفکر شما موثر بوده و سبک زندگی کنونی تان را شکل داده است؟ این پرسشها و بسیاری از این دست را در سلسله گفتارهایی در زمینه رابطه آموزش و دین با دکتر سعید پیوندی، استاد جامعه شناسی و علوم تربیتی پی می گیریم.

دوشنبه ۲۶ اکتبر، دانشگاه آمستردام، ورود رایگان

  • سعید پیوندی
    سعید پیوندیاستاد جامعه شناسی و علوم تربیتی

    سعید پیوندی دانش آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد جامعه شناسی از دانشگاه تهران، دکترای خود در جامعه شناسی آموزش و علوم تربیتی را در دانشگاه پاریس به پایان رسانید. او از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷ پژوهشگر مرکز پژوهشهای دانشجویی و از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱ دانشیار دانشگاه پاریس ۸ بود. وی از سال ۲۰۱۱ تا کنون استاد دانشگاه و مدیر مرکز تحقیقی لیزک (LISEC-Lorraine) در دانشگاه لورن فرانسه و عضو مرکز ملی تحقیقات دانشگاهی فرانسه است. او همچنین مدیر آکادمیک انستیتو علوم انسانی و اجتماعی (ایران آکادمیا) است. از وی ده کتاب پژوهشی (فردی وگروهی) در زمینه مسائل آموزشی فرانسه و ایران به زبان های فرانسه و انگلیسی به چاپ رسیده است. دو کتاب او درباره ایران با عناوین “دین و آموزش: شکست اسلامی کردن نظام آموزشی در ایران” (۲۰۰۶) و “تبعیض و عدم مدارا در کتاب های درسی ایران” (۲۰۰۸) به چاپ رسیده اند. کتابی از پژوهش اخیر او بنام  “فراگیری در دانشگاه” (۲۰۱۵) به تازگی منتشر شده است.

    زمان و مکان

     UNIVERSITY OF AMSTERDAM
    PC Hoofthuis – lecture hall 1.04
    Spuistraat 134
    Amsterdam

    ورود   ۱۸:۳۰
    شروع ۱۹:۰۰
    پرسش و پاسخ      ۲۰:۴۵
    ملاقات با سخنران ۲۱:۰۰

    WALK-IN 18:30
    START 19:00
    Q&A 20:45
    MEET & GREET 21:00

    از علاقمندان عزیز صمیمانه خواهش می کنیم، با توجه به حضور کادر فنی برای تولید ویدیویی حتما از ساعت۱۸:۳۰ حضور به هم برسانید تا ضبط برنامه به موقع از راس ساعت ۱۹:۰۰ آغاز شود.

    ورود همگان آزاد و رایگان است اما سپاسگذار می شویم اگر حضور خود را با فشردن این دکمه ثبت کنید و به ما کمک کنید تا برآورد دقیقتری از تعداد شرکت کنندگان داشته و  آمادگی میزبانی شایسته تری از شما داشته باشیم.

    Eventbrite - People's University presents: Young Generation and the Islamization of Iran's Educational System

    به دوستان خود بگویید!